Sorting
Source
Katalog księgozbioru
(3)
Form of Work
Książki
(3)
Proza
(2)
Status
available
(3)
Branch
Krościenko - wypożyczalnia
(3)
Author
Feldmanowa Maria (1874-1953)
(1)
Jerome Jerome K. (1859-1927)
(1)
Moltzan-Małkowska Magdalena (1975- )
(1)
Urbanowicz Artur (1990- )
(1)
Wilde Oscar (1854-1900)
(1)
Year
2020 - 2025
(1)
2010 - 2019
(1)
Time Period of Creation
1801-1900
(1)
2001-
(1)
Language
Polish
(3)
Demographic Group
Literatura angielska
(1)
Literatura polska
(1)
Subject
Anglicy
(1)
Humor
(1)
Matematyka
(1)
Mężczyzna
(1)
Perfekcjonizm (psychologia)
(1)
Podróże
(1)
Psy
(1)
Samookaleczenie
(1)
Sobowtór
(1)
Studenci
(1)
Łodzie
(1)
Subject: place
Gdańsk (woj. pomorskie ; okolice)
(1)
Tamiza (Wielka Brytania ; rzeka)
(1)
Genre/Form
Powieść
(1)
Powieść angielska
(1)
Powieść psychologiczna
(1)
Satyra
(1)
Thriller
(1)
3 results Filter
Book
In basket
(Arcydzieła Literatury Światowej)
"Trzech panów w łódce, nie licząc psa" to humorystyczna, XIX-wieczna powieść angielska, opisująca wyprawę i przygody trzech londyńczyków: George'a, Harrisa, nieznanego z imienia narratora (którym jest sam Jerome), oraz psa Montmorency'ego, którzy wybrali się w rejs po Tamizie i przepłynęli 123 mile (blisko 200 km) z Kingston do Pangbourne.
W zamyśle autora książka miała być poważnym przewodnikiem turystycznym po Tamizie, zawierającym opisy położonych nad brzegami rzeki zabytków, ale górę wzięło ironiczne poczucie humoru Jerome'a. Komiczne zdarzenia, opowiastki i anegdotki umilające trzem panom wyprawę, przyprawione specyficznym angielskim humorem, bawią od stu lat czytelników w różnym wieku na całym świecie. [Opis wydawcy]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 82-3 (1 egz.)
Book
In basket
Paradoks / Artur Urbanowicz. - Czerwonak : Vesper, 2020. - 589, [1] strona ; 21 cm.
Maks Okrągły „Square” to najlepszy student matematyki na wydziale i chorobliwy perfekcjonista. Jego umysł, przesiąknięty królową nauk, przestawił się na skrajną efektywność – chłopak uczy się szybciej, robi więcej i osiąga lepsze wyniki niż rówieśnicy. Sytuacja ta ma jednak swoją ciemną stronę – Maks podświadomie gardzi innymi ludźmi i traktuje ich z góry. Paradoksalnie jednak najbardziej gardzi... samym sobą – zwłaszcza kiedy popełnia błąd, który jego zdaniem mu nie przystoi, i czuje z tego powodu potężną złość. Czasem przybiera to ekstremalne formy – Maks wymierza sobie coraz dotkliwsze kary poprzez samookaleczanie i dręczą go paranoiczne myśli przeplatane z przerażającymi wizjami – między innymi, że prześladuje go jego sobowtór, który go nienawidzi i chce go zabić. Nie wie jednak, że prawdziwy koszmar dopiero nadchodzi i na własnej skórze przekona się o dosłowności porzekadła „Lepsze jest wrogiem dobrego”. Czy sobowtór Maksa, uosobienie jego obsesji dążenia do doskonałości, naprawdę przestał być jedynie majakiem udręczonego umysłu? [nota wydawcy]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 82-3 (1 egz.)
Book
In basket
Portret Doriana Graya jest powieścią uniwersalną, w której współczesny czytelnik może odnaleźć własne problemy i rozterki. To lektura obowiązkowa dla wszystkich, którzy w świecie wszechobecnych obrazów i wizerunków szukają własnego oblicza i kształtują obrazy innych, a także dla wszelkiej maści moralistów, którzy nazbyt łatwo szafują potępiającymi wyrokami. Moglibyśmy powiedzieć za Gombrowiczem, który wyciągnął z lektury Wilde’a znakomitą lekcję, że „człowiek jest najgłębiej uzależniony od swego odbicia w duszy drugiego człowieka, chociażby ta dusza była kretyniczna”. Pośmiertne życie Portretu Doriana Graya zaczęło się w Polsce w 1905 roku, kiedy to nakładem „Przeglądu Tygodniowego” ukazał się pierwszy polski przekład powieści autorstwa Marii Feldmanowej. Przekład ten, zachowujący niepowtarzalny klimat epoki, celebrujący modernistyczną dbałość o styl i poetyckie piękno, może pretendować do arcydzieł sztuki translatorskiej. Prezentowane wydanie Portretu Doriana Graya w przekładzie Marii Feldmanowej wzbogacone zostało pięknymi ilustracjami i secesyjnymi zdobieniami autorstwa Henry’ego Westona Keena (1899-1935), znanego ilustratora książek i litografa, symbolisty i dekadenta tworzącego pod wpływem tradycji Aubreya Beardsleya i secesji. - z posłowia dr. Tomasza Kaliściaka, Uniwersytet Śląski
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 82-3 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again